vrijdag 31 december 2021

Bye bye 2021...

 ... hello 2022. 
Op de laatste dag van het jaar kijken we altijd toch een beetje terug en vooruit naar het nieuwe jaar. 

The best nine of 2021 volgens instagram 


Afgelopen jaar was een rollercoaster. Het was niet een topjaar, vooral door dat stomme ding dat begint met een C. Daar ga ik verder niet eens over beginnen, iedereen is dat zat. 
Maar ondanks alles heb ik best een fijn jaar gehad. Ja, ik heb bepaalde dingen gemist als ze niet door konden gaan: toneel en zang bijvoorbeeld. Maar we hebben wel wat kunnen doen en ik kijk gewoon hoopvol uit naar het komende jaar. 

Zoë vindt het heel erg leuk op school. Het doet haar echt goed en dat is prachtig om te zien. Ze komt soms met zulke leuke en grappige verhalen thuis. Ze kan het goed vinden met de andere kinderen in de klas en altijd energie over. Gelukkig slaapt ze als een blok 's nachts ;). Ze draagt nog steeds het liefste rokjes en jurkjes, maar de laatste maanden wil ze ook af en toe een broek aan. Eens in de drie weken of zo, haha.

Liv is een echte peuter. Ze begint lekker te kletsen. De helft van haar zinnen zijn echt niet te volgen, maar goed, dat komt nog wel. Losse woorden gaan al wel goed: papa, mama, oma, opa, Zoë (haar lievelingswoord), Ivy (de katten, de ene heet echt Ivy, de ander Jay...), baby (wordt uitgesproken als beeeeebie met de twee B's uitgesproken zoals in "blub". Ik kan het niet echt uitleggen, maar hopelijk klinkt dit logisch, haha). Ollie is ook een favoriet en wordt gereserveerd voor Mei-Yù. Eén van haar katten heet Ollie. Kortom, haar woordenschat begint te groeien, samen met haar eigenwijsheid. Ze is soms een echte driftkikker en dan is ze al ontploft voor ik het uit kan leggen. Ook is ze heel knuffelig en lief. 

Het gaat ook goed met Made Creatives. Ik ben dit jaar enorm gegroeid. Als je daar meer over wilt weten: ik heb ook een zakelijke blog geschreven over 2021. Ik zal hieronder even een linkje plaatsen ;).

Met ons gezin gaat het gewoon goed. Ja, soms zijn we moe, op, energieloos, maar we zijn vaker opgewekt en vrolijk. We hebben genoten van de dingen die wel konden doen dit jaar. Voor volgend jaar hopen en wensen we meer vrijheid en dat bepaalde dingen weer door mogen gaan. We hopen dit jaar weer een toneelstuk op de planken te kunnen brengen. Er waren ook leuke ideeën voor zang, dus we gaan er gewoon weer vol voor.

Of ik nog goede voornemens heb? Neuh, niet echt. Natuurlijk zijn er wel dingen die ik misschien anders wil doen (meer bewegen is daar eentje van), maar ik denk dat ik het komende jaar mijn handen vol krijg met de peuterpuberteit van Liv, haha. Ik zal wel flink achter haar aan rennen ;)

Fijne jaarwisseling allemaal en ik wens jullie alvast een liefdevol, gezond en kleurrijk 2022 toe!

Lees hier de blog over Made Creatives







Geen opmerkingen:

Een reactie posten