maandag 22 november 2021

Het is een lange tijd geleden dat ik iets schreef...

 ... ik zag zelfs dat mijn laatste bericht van mei was! Niet dat er in de tussentijd niks is gebeurd, maar meer dat ik gewoon een beetje op was. Geen energie om te schrijven. Ondertussen is er veel gebeurd: vakantie, de verjaardag van Zoë, Dennis en mijzelf, meerdere leuke klussen op werk. Noem het maar op. 

Deze mega vis hebben we King Koi genoemd


Onze vakantie was eind september / begin oktober. We gingen naar zo'n bungalow huisje. De twee weken daarvoor had Liv de waterpokken. Ze had het enorm erg, overal waterpokken en jeuk. Het arme ding. We waren wel blij dat Zoë ze al had gehad. We waren zo blij dat Liv in ieder geval van die pokken bevrijdt was toen we op vakantie gingen...
Tja, blijkbaar heeft Zoë ze nog niet goed genoeg gehad, want raad eens...
Precies op vakantie kreeg zij ze ook! En erg! Het arme kind zat helemaal onder. Ze is twee dagen erg ziek geweest en daarna knapte ze wel weer op, maar ze bleef nog wel last hebben van de jeuk. Twee dagen hing ze op de bank met een dekentje. Met Liv gingen we nog zwemmen en kleine uitstapjes maken, want  je moet toch wat. Het was ook niet handig om Liv de hele tijd binnen te houden, want zij wilde me Zoë spelen en Zoë had juist geen incasseringsvermogen. Toch hebben we een prima vakantie gehad, we deden het gewoon rustig aan. Op donderdag kon Zoë ook wel weer naar buiten en gingen we naar de kinderboerderij en de speeltuin. We hebben zelfs verstoppertje gespeeld op het lasergame terrein. Dat was enorm spannend, zoals je begrijpt ;)
We hadden al kaartjes gekocht voor Toverland en we hoopten dat dat wel door kon gaan. We zijn gewoon gegaan en we zouden wel kijken waar het schip zou stranden. Het ging heel goed gelukkig! De favoriet van Zoë en Liv waren de bootjes, haha. We hebben nog met Zoë een kinderachtbaan in, maar dat was een iets minder goed idee... Net zoals de boomstammetjes. Het kind was volledig over de rooie ('s avonds droomde ze er nog van. Ze was aan het babbelen in haar slaap: "Nee, niet daarin". Oepsie, haha). 
Haar andere favoriet waren de paardjes. Ik denk dat ze die wel twintig keer heeft gedaan.
Al met al een niet fantastische vakantie, maar wel een prima vakantie. We hadden in ieder geval eventjes niet zoveel aan ons hoofd.


Na de vakantie hoorden we wel dat we de hele klas van Zoë hadden aangestoken met de waterpokken. Ik hoorde dat er op een gegeven moment nog maar zes kinderen in de klas zaten... Oeps!
Zoë heeft het enorm naar haar zin op school. Ze doet het goed en ze heeft lieve en leuke klasgenootjes. Ik ben dit jaar ook klassenouder, dus daar komen nog wel wat extra taken bij. Ja, alsof ik het nog niet druk genoeg heb ;). Maar ik vind het leuk om betrokken te zijn. 

Zoë's verjaardag was ook leuk. Ze vond het heel spannend. Ze was ontzettend opgewonden, al weken van tevoren. Uiteindelijk was haar eerste kinderfeestje een "Regenboogeenhoorn feestje". Er waren acht kleine kleuters op het feestje: zeven meisjes en een jongetje. Ik vind het zo leuk om te zien dat kleuters zo makkelijk hun eigen ding doen. We hadden wel een soort programma gemaakt, maar soms gingen ze gewoon in een hoekje zitten spelen. Zoë is in ieder geval vreselijk verwend. 

Liv is bijna een echte peuter. Ze begint nu ook al een beetje met kletsen. Ze kan goed "papa" en "mama" zeggen, maar het meest gebruikte woord is "Zoë". Je kan haar soms echt achter elkaar horen roepen: "Zoë, Zoë, Zoë, waar is Zoë?" Oké ze spreekt het beetje uit als: "Shoë, waas Shoë?". Maar dat is echt ontzettend schattig. Ze noemt haar nichtje Mila "Lila", maar dat doet ze nooit als ze Mila ziet. 
Met andere woorden, ze groeit hard. 

Ik zal proberen weer wat vaker te gaan schrijven. Eigenlijk als ik er zo over nadenk, weet ik nog wel genoeg onderwerpen ;)






Geen opmerkingen:

Een reactie posten