donderdag 14 december 2017

The best way to spread Christmas cheer...

... is singing loud for all to hear.
Het is geen geheim dat ik niet van kerstliedjes houd. Niet op de radio en ook niet bijzonder om ze te zingen. Helaas is dit een jaarlijks terugkomend probleem.
Ik zoek radiozenders zonder kerstliedjes, maar zelfs de Efteling Radio (wat ik op zet voor Zoë, even voor de duidelijkheid ;) heeft kerstliedjes... vertaalde kerstliedjes... wat het niet beter maakt.
Op het atelier houd ik nauwlettend de computer in de gaten om er voor te zorgen dat niet één van de stagiaires (ja, diegene weet over wie ik het heb) de kerstzender op zet.
Kerst zelf vind ik hartstikke leuk, maar kerstliedjes... just nope.

Maar ja, als je bij een zangschool zit, ontkom je niet aan kerstliedjes en zo ook dit jaar niet. Aankomende zaterdag hebben we een groot kerstconcert in de Beatrixkerk in Ede (aanvang 20.00 uur, entree €6,- als iemand zou willen komen kijken ;).
En dus zing ik de hele dag door kerstliedjes. Dat moet wel, want ik moet oefenen. In principe zingen we altijd alles uit het hoofd. Dat zijn dan 13 nummers die we moeten kennen. Oké, geen stress, dit kan ik wel. Om eerlijk te zijn heb ik wel een beetje stress, maar het wordt vast heel mooi.


Op zondag hebben we de Kerst-Passion (aanvang 19.00, Beatrixkerk in Ede en entree is gratis). Ja, aankomend weekend doe, denk en adem ik kerst. Met de Kerst-Passion beelden we het kerstverhaal uit, maar dan in een eigentijds jasje. We proberen elk jaar een nieuwe invalshoek te vinden vanuit het kerstverhaal en dit jaar concentreren we ons op de engel. Ook voor deze dienst moet ik muziek uit mijn hoofd leren, maar (!) dat is geen kerstmuziek. Gelukkig. We zingen nummers als Save me van Queen en The Sound of Silence van Simon & Garfunkel. Ik oefen mijn teksten en mijn kleding is al uitgezocht.
Ook daar heb ik enorm veel zin in, maar ergens ben ik ook blij als dit weekend voorbij is. Ik hoef dan geen kerstdingen meer... behalve kerst dan :)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten