zondag 31 december 2017

Aan het einde van het jaar...

... kijken we terug. Wat hebben we gedaan dit jaar? Wat hebben we bereikt? Waar kunnen we trots op zijn en waar zijn we dankbaar voor?

Ook ik ben hier mee bezig en ik heb een top 3 gemaakt met de toppers van dit jaar.
1. Een heel jaar met Zoë. Vorig jaar was ze nog een frummeltje, net anderhalve maand oud. Nu is ze vrolijke dreumes (wat een lelijk woord eigenlijk) en stapt ze eigenwijs rond. Ze wordt nu eigen mensje met een eigen persoonlijkheid en dat is leuk om te zien.


2. Ik sta sterker in mijn schoenen. Afgelopen jaar heb ik vanaf mijn zwangerschapsverlof in februari tot nu gezocht naar balans. Balans tussen werk, gezin, huishouden en vrije tijd. Met een eigen bedrijf kan je altijd werken, maar de laatste maanden merk ik dat het me makkelijker af gaat om niet te werken. Vrije tijd nemen vind ik nu makkelijker, want dat is altijd het laatste wat je doet. Het woord "nee" gaat me ook makkelijker af, vooral als ik denk in het belang van Zoë. En dat betekent dat ik wel eens een klus niet heb gedaan of dat ik niet kon overwerken. Ik voel me dan soms wel lullig, maar ik moet denken aan mezelf en aan mijn gezin.
Dit betekent overigens niet dat ik het trucje balans helemaal door heb, hoor. Nee, ik ben bang dat dit altijd een aandachtspuntje zal blijven voor mij ;)


3. Leuke uitstapjes en mooie dagen om het leven op te fleuren.
Ik denk dan aan de bruiloft van Remco & Kim en Jack & Mariska waar ik mocht zingen (zonder stem en snotverkouden 😉).
In juni vierden we een mini vakantie met leuke uitjes. De dagen met Dennis en Zoë. De dagen met familie en vrienden. Maar ook de dagen dat er eigenlijk niks bijzonders is, behalve dat de zon schijnt en er geen stapel werk op je wacht. Dat zijn eigenlijk de beste dagen.

Fijne jaarwisseling allemaal!
Maak heel veel plezier en koester je in de warmte van je huis en je geliefden.
Dit jaar is voorbij en ook al het goede of slechte is voorbij gegaan. 
Weet dat komend jaar eigenlijk net zo is als dit jaar. 
Je moet er zelf wat van maken, dus doe dat dan ook!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten