woensdag 23 december 2015

I wanna sing, I wanna...

... shout, I wanna scream till the words dry out. So put it in all of the papers, I'm not afraid. They can read all about it.
Wie o wie, weet uit welke liedje deze tekst komt? Ik zal het je verklappen (we kunnen niet hebben dat mensen hierover gefrustreerd raken ;), het komt uit het nummer Read all about it van Emeli Sandé.
Je zal niet meteen aan kerst denken bij dit nummer. Toch heb ik dit nummer, samen met mijn engel Lieke, mogen zingen bij de meest fantastische kerstdienst ever.
In december 2014 stopten we met de Uitslaapdienst met een prachtige kerstdienst: de Kerst-Passion. Het ging vorig jaar heerlijk en meteen na de dienst riepen we: dat moeten we volgend jaar weer doen!
Net na zo'n dienst zit je in een adrenalinekick van hier tot en met Tokyo, dus dan ben je altijd heel enthousiast (en hyper). Toch wisten we het voor elkaar te krijgen om ook dit jaar de hele groep weer bij elkaar te verzamelen.


Oké, laten we beginnen bij het begin: wat is de Kerst-Passion? We hebben het concept gebruikt van de Passion en die omgeschreven naar het kerstverhaal. Een aantal mensen hebben dat vorig jaar al gedaan, dus daar konden we dit jaar weer op voort bouwen. Dennis en ik hebben de mensen gemobiliseerd, de nummers gekozen en het verhaal een beetje herschreven (tja, het kerstverhaal kan je niet echt veranderen, maar wel bepaalde stukken meer uitlichten dan andere stukken).
Dennis heeft heel veel geregeld, bemiddeld en georganiseerd en ik heb me meer gericht op de PR. Gelukkig hadden we ook een hele grote groep mensen die vanuit de kerk naar Malawi gaat om daar te bouwen (een World Servants project). Zij hebben geholpen met de PR, spelers en ook verschillende andere zaken. Ik heb ook een korte trailer gemaakt met de beelden van vorig jaar. Die kan je hier bekijken.
Lieke was weer de engel, Menno was Jozef en ik mocht Maria zijn. Dit jaar wel met een iets leukere jurk. En ik moet toegeven: het was weer gaaf. De kerk zat vol en het zag er prachtig uit.
Heel december heb ik geoefend op mijn muziekteksten, vooral van het nummer Laat me niet alleen, crisis, die is moeilijk! We hebben drie keer geoefend met de band en zondagmiddag hebben we alles doorgelopen en ook het spel geoefend. We hebben een kerstdienst weten te maken met maar één kerstliedje er in (godzijdank, ik hou echt niet van kerstliedjes).
Ik vind toneelspelen leuk, maar zingen is echt mijn uitlaatklep. Wat heerlijk om te doen. Wat geeft het een kick om voor een volle zaal mensen te mogen zingen en spelen. Ik heb genoten. Achteraf kwam ook de adrenalinekick en stuiterde ik nog even door de zaal. Ik heb werkelijk mooie reacties gekregen, mensen die ontroerd waren, iets mooiers kan je niet krijgen. Wat mij betreft volgend jaar weer :)


En ik wil zingen, ik wil roepen, ik wil schreeuwen tot de woorden op zijn. Zet het in maar in de krant. Ik ben niet bang, ze mogen het lezen.
Is dit niet de echte gedachte achter Maria? Zij had vertrouwen en geloof, al had ze alle reden om bang te zijn. We mogen haar verhaal lezen.
Tja, ik ben niet Maria en ik ben nog zoekende in mijn geloof, dat mogen jullie gerust weten... maar Maria? Haar vind ik inspirerend.


Fijne kerstdagen en een gelukkig nieuw jaar!
Kijk of je de jackpot wint, maak goede voornemens en gooi die overboord aan het eind van januari (zo niet eerder), eet te veel oliebollen, kijk uit met vuurwerk. 
Kortom, maak er een knallend jaareinde en jaarbegin van.
2016 zit vast ook weer vol met inspirerende momenten van liefde, vriendschap en creativiteit.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten