donderdag 30 juli 2015

Schoenen maken de...

... bruid. En wat voor een schoenen! Schoenen from hell gezonden door de duivel om je tenen af te knellen!
Over iets meer dan een maand ga ik trouwen. Ik ben deze maand er wat meer mee bezig. In juni kon ik alleen nog maar denken aan verhuizen en afstuderen, maar nu heb ik weer echt de tijd om dingen te regelen. Eigenlijk dacht ik dat ik al heel ver was, tot ik begin juli een lijstje maakte en, oepsie, bleek dat er nog best wat te doen was. Ik ben nu al die kleine en een aantal grote taakjes aan het regelen. Een goed voorbeeld was dat we het gele papier kwijt zijn geraakt in de verhuizing. Dat gele papier was niet zomaar een geel papier, maar de opbouw van onze kerkdienst. Volgens mij ben ik alle mogelijke plekken langs gegaan en heb ik alle dozen leeggehaald (wel een goede reden om meteen ook alle dozen uit te pakken), maar die kerkdienst is pleite. We hebben toen maar de dominee gemaild: mmm, sorry, dominee, maar we zijn de aantekeningen van onze dienst kwijt geraakt, kan je ons misschien mailen wat er ook alweer in stond? Zoiets dan. Heel fijn...
En terwijl ik dit alles aan het doen ben, ben ik ook meteen bezig met een andere, heel belangrijke taak: mijn bruidsschoenen inlopen. Halverwege juli ben ik weer mijn jurk gaan passen (heel mooi natuurlijk, zoals elke bruid zegt ;) en daaronder moest ik ook mijn schoenen aan. Zo wordt de jurk precies afgemeten op de juiste lengte. Jezelf in zo'n jurk krijgen is ook een hele onderneming, maar dat is een ander verhaal. Nadat ik vijf minuten die schoenen aan had, voelde het al alsof mijn tenen aan het afsterven waren. Het afpassen duurde wel langer dan dat, dus ik moest even op mijn kiezen bijten. Meteen daarna heeft een vriendin ze, op mijn verzoek, voor me uitgetrokken (probeer maar eens bij je voeten komen, met zo'n jurk). In elk geval, de tip van de dag: die schoenen inlopen.
En dat doe ik dan ook: ik heb ze aan tijdens het stofzuigen, computeren, lezen, eten, visite... Vaak in combinatie met vrolijk gekleurde sokken (ik hou van gekke sokken) en, met mooi weer, een korte broek. Wat een prachtige combinatie!


Eerlijk is eerlijk, ik kan ze ondertussen ongeveer drie uur aan, zolang ik maar niet te vaak de trap af loop. De trap op doet gek genoeg minder pijn. Ik probeer ze elke dag aan te trekken, zodat ik er 8 september de hele dag op kan lopen. Maar ik moet ook bekennen dat ik afgelopen week ook een paar witte gympen voor €10,- heb gekocht...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten