donderdag 31 oktober 2019

We doen de koffiebonen in…


… de koffiemolen en die koffiemolen maalt de koffiebonen en die koffiebonen, nou, daar zetten we een lekker bakkie van in de koffiekan! Voor de meeste van jullie zal dit waarschijnlijk volledige onzin zijn, maar ik zing dit in mijn hoofd. Begin oktober gingen we met Jack, Mariska, Fynn en Zoë naar het Sprookjes Wonderland in Enkhuizen. En dat is nostalgie voor mij. Ik ben daar als kind zo vaak geweest en nog steeds kan ik de meeste liedjes meezingen, verankerd in mijn onderbewuste (inclusief Amsterdams accent 😉). Mijn oom en tante wonen in Enkhuizen en alle vakanties werd er gelogeerd met mijn nichtjes. De ene vakantie bij ons en de andere bij hen. Maar nu ging ik voor het eerst in jaren daar weer heen. Dat was een trip down memory lane. Sommige dingen herinnerde ik totaal niet (heeft er altijd al een gigantische draaimolen vooraan in het park gestaan?) en andere dingen wist ik nog precies.
Zo heb je daar lieveheersbeestjesbootjes en dat wist ik echt nog wel. Oké, in mijn hoofd had ik alles wat spannender gemaakt. In mijn herinnering waren er ook hellingen en watervallen en dat was dus niet het geval. Zoë mocht er alleen in, dus zo spannend was het dus echt niet.
En je hebt er een sprookjesbos en elk huisje heeft zijn liedje. Heel erg leuk. Zoë was helemaal fan. Dit park is echt voor de allerkleinsten en Zoë en Fynn hebben er van genoten. We hadden ook mooi weer, dus dat scheelde ook. Eenmaal thuis was iedereen gesloopt (het is wel een verre reis), maar het was het waard. Zoë ging in coma voor 13 uur en ik 10 uur ongeveer.




Verder hadden we nog meer leuke uitjes in oktober: High Choq met Kevin en Naomi (een high tea, maar dan met chocolade, yum!), de premiere van Torpedo (zie de blog op mijn site madecreatives.nl 😇) en het grote Mega Medley Mix concert van Pure Voice.
Ja, dat was ook nog wel een dingetje: een concert met alleen maar Musical Medleys. 90% van de tijd stonden we met z'n allen op het podium. Alle teksten, opstellingen en nootjes moesten we uit ons hoofd kennen. Ik heb daar eerder nooit zoveel problemen mee gehad, maar met dit concert was het erg lastig. Misschien ook vanwege vermoeidheid en hormonen, maar ook omdat het een zwaar en moeilijk concert was. Maar we kunnen trots zijn op wat we neer hebben gezet.
Ik zie nu wel erg uit naar andere nummers. Oké, dat is nu dan kerst en daar ben ik niet zo fan van (ja, ik haat kerstliedjes, klaag me maar aan 😉), maar het is wel fijn om weer nieuwe dingen te doen.
En zo wisselen we alle leuke en alledaagse gebeurtenissen af. De dagen worden kouder en donkerder, dus steken we fijn kaarsjes aan en zitten we met dekentjes op de bank. Ik leef op een bepaalde manier wel uit naar kerst, niet alleen vanwege de feestdagen, maar ook omdat we dan ons lieve meisje mogen gaan ontmoeten.
Maar nu eerst november, waarin Sinterklaas komt en Zoë jarig is. En mijn laatste werkmaand voor mijn verlof, dus ik moet een boel dingen goed gaan afsluiten. Genoeg te doen dus!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten