zondag 30 april 2017

Writer's block...

... is het tijdelijke onvermogen van een schrijver om tot schrijven te komen. Dat dus. Ik schrijf niet zo heel veel, niet voor mijn beroep bedoel ik dan, maar schrijven voor mijn blog vind ik wel heel leuk. Maar nu weet ik even niet waar ik over moet schrijven. Welk onderwerp heb ik nog niet gehad, wat voor iets nieuws is er in mijn leven, wat vinden anderen interessant? En zo maar door. Ik wist dus niet, dus schrijf ik maar over het writer's block. 
Het komt niet alleen in mijn blog terug, maar ook in de teksten voor mijn site. Ik heb besloten om een website te laten maken en daar heb ik natuurlijk teksten voor nodig. Ik ben al heel ver, maar ik loop vast met het stukje "over mij". Een korte biografie dus. Tja, je zou zeggen dat het niet zo moeilijk zou zijn: ik heb alle informatie in mijn hoofd en ik hoef niet eens naslagwerken te zoeken. En toch komt dezelfde vraag terug: wat vinden mensen interessant? Moet ik het over mijn studies hebben, over een stukje persoonlijke achtergrond of waarom ik dit bedrijfje ben begonnen? Het moet in ieder geval kort en krachtig zijn, want mensen willen tegenwoordig niet veel meer lezen. Toch wil ik hen een idee van mij weergeven en waarom ze dus voor mij moeten kiezen. Moeilijk, moeilijk, moeilijk. Ik wil het vanavond af hebben, maar ik voel dat dit nog een uitdaging word.


Wat ik ook een uitdaging vind, is om geen "writer's block" te krijgen op het creatieve gebied (hoe heet dat? Een artist's block?). In de tijd dat ik op ArtEZ zat, was ik alle dagen bezig met kunst maken. Nu niet meer. Met Zoë er bij lukt het gewoon niet om langer dan anderhalf, max twee uur aan iets te werken aan één stuk. Dat doet het niet goed voor je "flow". Nu vind ik het niet zo heel erg dat het momenteel op een lager pitje staat, zolang ik maar niet helemaal stop en het later ook weer op kan pakken. Het is gewoon iets waar ik gelukkig van word.
Gelukkig teken ik nog wel regelmatig (dat kan je elk moment neerleggen en weer oppakken), maak ik ontwerpen voor bellypaints en natuurlijk ook de bellypaints. Op het atelier ben ik ook creatief bezig, dus het is niet zo dat ik helemaal niks doe. Ik zou gewoon ook graag weer een "groter" project doen. Nou ja, misschien moet ik wachten tot mijn artist's block weg is en meer tijd zou hebben. Ondertussen ga ik gewoon zo door en ik kijk gewoon wat nog meer lukt 😄
Nu ga ik me weer focussen op mijn tekst voor de site (maar dan wel na het ijsje wat mijn ouders zo langs komen brengen, hoera!)

Tekeningen die rond en na de geboorte van Zoë heb gemaakt

Geen opmerkingen:

Een reactie posten