donderdag 14 juli 2016

Mijn haat/liefde verhouding met...

... mijn wc. Ja, echt, geen grapje.
Vorig jaar met de verhuizing had ik een "goed" idee. Ik keek uit op een lange zomervakantie, aangezien ik nog geen idee had wat ik in september zou gaan doen.
Mijn idee was dus om de wc te renoveren. Ik had al een paar ideeën: sowieso een kroonluchter (omdat dat mijn idee van humor is), een magnetische deur en de muren wilde ik gaan bedekken met mozaïek. In mijn hoofd zag het er in elk geval al prachtig uit.
Dus Dennis heeft op een dag in juli een jaar geleden alle tegels er voor mij uitgesloopt. Daarnaast had hij ook de wc bak losgekoppeld. De wc was zo niet te gebruiken, maar ach, we hebben ook een wc boven. 
Ik begon vol goede moed aan de mozaïek. Ik dacht echt dat ik het leuk zou vinden...
Maar het liep anders, je kan maar kleine stukjes doen, omdat je houding werkelijk killing is op zo'n kleine ruimte als een wc.
En langzaam maar zeker kwam er steeds meer tijd tussen de keren dat ik bezig was met mozaïeken. Al onze gasten wisten ondertussen dat ze naar boven moesten voor het toilet. Ik ging er steeds meer tegenop zien. Ik kreeg het ook steeds drukker, dus tijd vrijmaken werd ook moeilijker.
Maar toen kwam er een deadline. Ook wel mijn uitgerekende datum 12 november. Die kl*te wc moet toch echt af, voordat het kleintje er is. Dan heb je er helemaal geen tijd voor.
En toch, die datum is nog een eind weg: ik heb nog wel tijd. Ondertussen besefte ik me ook wel dat mozaïeken met een dikke buik niet echt ideaal is.
Gelukkig kwam er nog een deadline op mijn pad. Op 10 juli wilde we onze verjaardagen vieren en nogmaals de mensen bedanken die vorig jaar hadden geholpen met de verhuizing. Afgelopen voorjaar hebben we onze tuin helemaal opgeknapt en we besloten een barbecue te organiseren.
Tja, als er veel mensen komen, kan ik niet verwachten dat iedereen naar boven gaat om te toiletteren.
Dat was pas een deadline: drie weken. Ik heb dus gemozaïekt alsof mijn leven er van hing.
Op dinsdag 5 juli hebben we (vooral Dennis) gevoegd en de dagen daarna hebben we geschilderd, schoongemaakt, spullen gekocht, neergelegd en opgehangen, waaronder de kroonluchter die ik graag wilde.
Op de ochtend van de barbecue hebben we het laatste ding opgehangen en nu is ie zo goed als klaar. Nog een paar kleine dingetjes, maar het belangrijkste is dat je weer naar de wc kan!
Ik moet toegeven dat het een heel slecht plan was en dat ik er nooit aan had moeten beginnen.
Het resultaat is wel heel mooi geworden... maar wat een takkewerk.



3 opmerkingen: