donderdag 28 juli 2016

Erwtensoepgeur en paprikachips...

... zijn opeens heel belangrijk geworden in mijn leven. Zowel positief als negatief. Je leest zo waarom. Oké, een bericht dat alleen maar gaat over mijn zwangerschap. Dus als je daar geen zin in hebt, kan je nu stoppen met lezen ;).
Tja, zwanger zijn... Het is wat. Het heeft zijn voor- en nadelen. Iedereen zegt dat je er van moet genieten en even voor de duidelijkheid: dat doe ik ook zeker. Maar van sommige situaties kan je niet genieten, hoe je ook je best doet. Ik dacht: ik zet het even op een rijtje.


Voordelen:
1. Alle dutjes, soms is het zo lekker om te luieren en te slapen en niemand vind dat je dat niet mag doen.
2. Snoepen (met mate). Niemand vind het raar als je opeens zin hebt in ijs (maar ik heb altijd zin in ijs, ook al voor de zwangerschap, maar nu vind iedereen dat oké) of paprikachips of kaas of vla... Paprikachips is wel vreemd voor mij, want hiervoor vond ik naturel chips veel lekkerder. We kochten altijd een zak naturel en paprika. De paprika was dan voor Dennis. Tegenwoordig heb ik het al opgegeten voordat hij wat kan krijgen.
3. Spullen uitzoeken. Er zijn zoveel leuke spullen (soms ook wel een nadeel) die je verzamelt, koopt en krijgt. Ik hou er van om dingen met een geschiedenis te gebruiken. Zo hebben we een wiegje waar Sven en ik nog in hebben gelegen, de commode van de ouders van Lieke en de kast wordt gemaakt door mijn grootvader.
4. Cadeautjes! Ik hou van cadeautjes en we hebben al zoveel gekregen. Daar ben ik echt heel blij mee. Volgens mij hoef ik geen kleertjes meer te kopen in maatje 50/56.
5. Niet meer ongesteld. Het is heerlijk om daar geen rekening mee te hoeven houden. Daarnaast hoef ik ook niet te onthouden om elke dag de pil te slikken.
6. Het schoppen van je kindje. Ik vind het heel bijzonder om het te voelen bewegen in je. Dennis kan het nu ook voelen!

Nadelen:
1. Het kotsen. Met stip op nummer 1. Ik weet dat sommige vrouwen er helemaal geen last van hebben, maar daar hoor ik helaas niet bij. Mijn record staat nog steeds op drie dagen, vanaf maart...
2. Laag energielevel. Maar misschien moet ik mezelf ook niet zo achter de broek aanzitten, dat ik bepaalde dingen wil doen op een dag.
3. Mijn sokken en schoenen aandoen. Dat is moeilijk hoor, dat je het even weet.
4. Stinkende dingen stinken opeens nog veel erger. Vooral erwtensoep. Dat is het meest ranzige op deze aardkloot. Als ik het ruik, ga ik al over mijn nek. Arme Dennis, want die is gek op erwtensoep.
5. Hormonen. Al ben ik, volgens mij, niet de ergste. Ik ben niet bijzonder mopperig of boos. Soms komt er een hormonale huilbui langs en dan is alles er weer uit. Ja, dat doe ik dus, ik huil.
6. Zwangerschapsdementie. Echt waar, ik vergeet alles. Ik maak nu een heleboel lijstjes. Nog meer dan hiervoor.

Dennis vindt het grootste nadeel dat hij zijn erwtensoep op een andere plek moet eten...

Misschien zijn er nog meer voor- en nadelen die ik (nog) niet ondervonden heb (en er zijn er vast ook een paar die ik ben vergeten, komt door de zwangerschapsdementie ;)

Een oude foto, maar zo gaat dat dus met de erwtensoep


Geen opmerkingen:

Een reactie posten