zondag 31 mei 2015

Van wie is dat...

... werkelijke afschuwelijke bloemetjesbehang?! Juist, van ons!!!
Dennis en ik mogen ons sinds vrijdag de trotse eigenaars van ons nieuwe huisje noemen.

Na maanden van huisjes bekijken, dingen regelen en plannen maken, hebben we vrijdag om 11.45 uur de sleutel gekregen.
Het huis is nieuw voor ons, maar ze staat er al sinds 1954. Het moet dus opgeknapt worden. Daar zijn dan maar meteen hard mee aan de slag gegaan. De vorige bewoner had een voorliefde voor blauw. En dan bedoel ik dan ook dat het overal zit: de plinten, de kozijnen, de deuren, de deurposten, de wc-bril, de trap en op het plafond op de tweede verdieping.
The blue just gotta go. 
Begrijp me niet verkeerd: ik ben gek op kleurtjes, maar om het overal en in verschillende tinten op te smeren gaat wat ver.
In elk geval hebben we dit weekend al flink aangepakt: dat lelijke behang is er af (met een stuk van de muur, oepsie) en boven zijn al wat muren, plafonds, deuren en kozijnen geschilderd. Dat blauw schijnt alleen overal doorheen, dus het moet meerdere keren worden geschilderd.
Nu maken we het ook weer niet steriel. Nee hoor, in de werkkamer zit een fantastische turquoise kleur en in de slaapkamer donkerrood en een kleur die bij de Praxis Marshmallow heet... Als een kleur zo heet, kan je daar toch alleen maar van houden? Beneden komt ook donkerrood met gebroken wit. Als de buren dachten dat ze van de kleurtjes af waren, zitten ze er toch flink naast.
Dat was namelijk een van de dingen die een gesprekje met de buren opleverde: zij herinnerde nog goed de dag dat de buurman alles blauw begon te schilderen.


Maar wie had dat gedacht dat we zoiets op ons pad tegen zouden komen? Vooral de timing is prachtig: klussen en verhuizen in dezelfde maand als mijn afstuderen. Ik moet de komende maand goed plannen en mijn aandacht verdelen. 1 juli heb ik, als het goed is, mijn diploma uitreiking en moeten we ook uit ons huurhuisje zijn. Man, ik kan wel zeggen dat ik een beetje uitkijk naar 2 juli. En dan ga ik tegen die tijd weer eens nadenken over de bruiloft in september. Ja, 2015 is een goed jaar!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten