dinsdag 18 november 2014

Soms zijn er van die dagen...

... dat ik eigenlijk alleen nog maar wil slapen/gillen/huilen/dingen van het balkon smijten. Je kent het wel: dat zijn eigenlijk altijd de dagen dat je veel te veel te doen hebt. De afgelopen maand was zo'n feestje en tot begin januari zal dat niet verminderen. Mijn agenda staat vol met half afgewerkte lijstjes. Elke ochtend als ik opsta denk ik: nu ga ik het helemaal anders doen. Ik ga vandaag effectief zijn....
Tja, effectief zijn. Niet mijn sterkste punt. Soms heb ik een goede dag en heb ik werkelijk door elke taak in mijn agenda een krulletje kunnen zetten (ik ben gek op krulletjes, geeft me het gevoel van de basisschool dat ik iets goed had gedaan ;)
Maar hoe het op dit moment is, zie ik eigenlijk door de bomen het bos niet meer. Waar te beginnen aan de altijd groeiende stapel?! Ik kan ook geen nee zeggen!
Ken je deze afbeelding? Klopt als een bus!


Oké, dat was genoeg gezeurd. Want, weet je, alle dingen die ik doe zijn HARTSTIKKE LEUK! (Echt waar, geen sarcasme).
Ik ben bezig met een supergaaf stageproject voor het Kröller-Müller Museum. En dat is toch niet het eerste de beste museum. Kijk maar eens op de site: http://krollermuller.nl/news/453/De-Winterspelen-kom-reizen-door-de-tijd
Ik mag veel tijd besteden aan mijn eigen kunstzinnige project. Al gebied de eerlijkheid mij om te zeggen dat het even op een laag pitje staat. In januari, na afloop van stage en alle kerstdingen, zal ik dat weer meer oppakken. 
Daarnaast mag ik met mijn koor Pure Voice meedoen aan het kerstconcert van Omroep Gelderland en de daarbij behorende (korte) tv-serie. In één aflevering komt Harm Edens zelfs langs bij mij op school voor een interview over mijn werk. Zie hier de aflevering. Je moet de aflevering van 15 november hebben.
Met hetzelfde koor heb ik een kerstconcert en mogen we meedoen aan de Dicken's Fair in Bennekom, waarbij we verkleed moeten gaan. En ik ben gek op verkleden!
Met toneel heb ik een leuke rol gescoord. Die van nuchtere, realistische huishoudster/gouvernante die haar baas regelmatig uitkaffert en in de maling neemt. Ze houdt van zijn dochters, maar minacht zijn nieuwe vrouw. Ze zal er altijd voor zorgen dat haar willetje wordt doorgedreven en zal de boel wel "even regelen".
Op het werk (rhönrad lessen geven, als je niet weet wat het is, moet je het maar even googlen) hebben de kinders net wedstrijden gedaan en er zijn een paar verrassende resultaten uitgekomen! We weten waar we aan kunnen werken de komende tijd. 


Dus. Genoeg leuke dingen te doen. En daarnaast lukt het me ook nog om bijna elke avond met mijn vriend te kunnen eten en Criminal Minds te kijken. Wat heb ik nog meer nodig?
En weet je, ik vind dat ik nu al een krul verdien, want ik wéét dat al deze dingen me gaan lukken. Misschien heb ik af en toe een kleine mental break-down, maar ik kan dit en ik kan dit goed.


Oké, terug naar de realiteit. Ik ga maar weer eens aan de slag. Vandaag ga ik het anders doen: ik ga het vandaag heel effectief aanpakken. Echt waar.
Of zal ik toch maar eerst aan die surprise voor Sinterklaas gaan werken? Dat moet tenslotte ook nog gebeuren...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten