zaterdag 12 december 2020

Sinterklaas en Zoë's verjaardag...

 ... ja, we vieren wat af in deze maanden. De laatste maanden van het jaar is eigenlijk altijd wel drukker dan normaal. Dit jaar scheelt het nog wel dat we geen grote kerstconcerten en voorstellingen hebben. Vanaf november begonnen ineens weer mijn klussen te lopen na een paar maanden radiostilte. Dat is natuurlijk heel leuk en fijn. Ik kon eindelijk weer echt aan de slag (ik was het bijna ontwend 😉). Niet dat ik in de maanden hiervoor helemaal niks gedaan. Sterker nog, ik heb een heel creatief jaar met een heleboel nieuwe ideeën en plannen die uitgewerkt worden. Maar niks is leuker dan weer contact met mensen hebben en iets moois en betekenisvol voor ze te maken. Maar deze blog wilde ik niet besteden om over werk te praten.

Zoë was op 10 november jarig en ze werd 4 jaar oud. Ze wordt al een hele dame zo. Ze had er ontzettend naar uit gekeken. We vierden het natuurlijk klein door met elke dag visite. Zo werden de gasten verdeeld en had Zoë het idee dat ze wel twee weken jarig was. 
Ze heeft echt heel veel kaarten gekregen en wat een feest was dat! Haar enthousiasme was heerlijk om te zien. Ze vond het wel heel erg jammer dat de slingers na twee weken opgeruimd werden.

 

Want ja, we gingen meteen door met Sinterklaas. Nog meer cadeautjes...
Dit jaar kon Zoë ook heel goed het Sinterklaas journaal volgen en ging ze er helemaal in op. De schoen zetten was leuk (en ik vond het leuk om ze, geheel in lijn met het Sinterklaas journaal verhaal, op de meeste vreemde plekken terug te zetten). 

Pakjesavond was een echte verrassing. Jack kwam even op de deur bonken en hij mikte wat pepernoten naar binnen. Zoë schrok zich een hoedje (zo zegt ze het zelf 😂). Al die cadeautjes en rondvliegende pepernoten! Ze greep het eerste beste cadeau en begon met uitpakken, ware het dat dat niet haar cadeau was. Gelukkig konden we de hyper-de-pieper weer een beetje kalmeren en hadden we een pakjesavond met niet teveel chaos.

En Liv? Haar maakt het allemaal nog niet zoveel uit. Het speelgoed vond ze wel heel leuk, maar het inpakpapier ook...
Ze gaat wel lekker haar grote zus achterna en is vrolijk als Zoë dat ook is. Liv is een heerlijk lachebekje en een ontzettende onderzoeker. Niks is veilig tot ongeveer een halve meter hoogte. Ook katten moeten maken dat ze wegkomen, want ze is dol op ze, maar niet zo zachtzinnig 😅.

Liv vindt de doos net zo mooi als de inhoud

Schoencadeautje uitpakken


Bijna vergeten! Zoë gaat nu als een echte kleuter ook naar school. Ze vindt het heel erg leuk. Als ik vraag wat ze heeft gedaan is het antwoord standaard: "Binnen en buiten gespeeld". Soms krijg ik iets meer details uit haar, maar niet altijd. Maar goed, het belangrijkste is dat ze het leuk vind en dat ze daar op haar plekje is.

Zoë op haar eerste schooldag




 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten