zaterdag 28 december 2019

Eigenlijk geen nieuws...

... want ik had gehoopt dat ik deze blog zou kunnen schrijven om de geboorte van onze dochter te kunnen aankondigen. Dat is dus niet gelukt, want madam zit nog wel lekker bij mij blijkbaar 😅.
Dan maar een berichtje met de traditionele terugblik op het jaar.
2019 was een heel ander jaar dan 2018. In februari 2019 plaatste ik een emotioneel bericht over onze miskramen. Begin dit jaar hebben we dus ook nog flink moeten dealen met het emotionele en voor mij, het lichamelijke gedoe die daaraan verbonden was. Wat ik niet gedeeld heb, is dat op ÊÊn van de check-ups van de gynaecoloog bleek dat ik zwanger was. Dat was in een heel vroeg stadium, waarschijnlijk 4 of 5 weken en zelf kon ik het nog niet weten. Sterker nog, mijn cyclus klopte nog van geen kanten. We waren er zelf helemaal flabergassed van. We moesten twee weken later terugkomen voor check-up en toen was het vruchtje weg. Officieel een derde miskraam, maar als we niet toevallig in het ziekenhuis waren geweest, hadden we het nooit geweten. Ik heb er ÊÊn flinke huilbui over gehad, maar het voelde toch anders. Misschien ook omdat we harder zijn geworden. Toch hebben we besloten dat ook deze zwangerschap meetelt. Het heeft er gezeten, we hebben het gezien en we hebben de echo als bewijs.
Dit was ook de aanleiding om even rustig aan te doen. Dat heeft overigens niet gewerkt, want kort daarna was ik, ondanks voorbehoedsmiddelen, weer zwanger (zwanger worden is niet ons probleem, zwanger blijven wel). Deze keer ging het goed met de zwangerschap wat heeft geleid tot het wachten wat ik nu aan het doen ben 😉.
Dit is dus echt het jaar geweest in het teken van mijn lichaam (en de lichamelijke en mentale gezondheid die daar bij hoort). Ik ben gezegend met het feit dat ik zwanger kan worden en dat ik nu bijna dit mooie meisje in mijn armen kan houden. Maar hierna is het klaar. Ik ga dit allemaal niet nog een keer doen. Sommigen vrouwen zijn prachtig zwanger en voelen zich fantastisch. Ik niet, ik voel me niet fantastisch. Vooral het eerste trimester was zwaar op alle fronten, lichamelijk, maar ook mentaal. Het derde trimester is op een andere manier zwaar. Ik mis mezelf, ik ben anders als ik zwanger ben. Minder opgewekt, minder energiek, minder creatief en ik zie meer problemen.
Ik kijk oprecht uit naar het niet meer zwanger zijn (al zie ik wel op tegen de gebroken nachten 😉)

Bellypaint door Naomi van Nova Denna

Op het gebied van mijn werk ben ik dan ook iets achter gebleven in wat ik wilde bereiken dit jaar. Ik heb een grote investering gedaan met een nieuwe site en een nieuwe huisstijl. Daar ben ik heel blij mee. Voor de rest heb ik een beetje gekabbeld. Wel leuke opdrachten gehad, maar niet heel actief op zoek geweest naar nieuwe kansen etc.
Voor komend jaar heb ik al een marketingplan opgesteld en ik ben erg bezig geweest om mijn social media wat meer op orde te krijgen. Ik heb wel leuke nieuwe plannen voor komend jaar! Maar ik heb wel gekeken naar wat realistisch is met een peuterpuber en een baby thuis. Misschien dat komend jaar nog niet alles lukt, maar ach, dan hebben we het jaar erop wel weer. Komt goed, ik heb er zin in!

Lieve vrienden en familie, dank jullie wel voor dit zware, maar mooie (met hopelijk een leuk cadeautje op het eind 😉) jaar. Ik kijk vol goede moed uit naar 2020 en ik ben blij dat jullie in ons leven zijn 😘. Ik wens jullie alvast een hele fijne jaarwisseling en ik hou jullie op de hoogte...

1 opmerking:

  1. 😘 dank voor dit overzicht. Het was een pittig jaar voor jullie! Ik hoop dat jullie meisje zich vandaag of morgen laat zien, precies ver genoeg weg van kerst en van oudjaarsdag 😉. En als ze een andere dag komt is het natuurlijk ook mooi, dan is zo'n dag vanaf dan extra bijzonder!

    Toi toi nog met wachten, ik ben zo benieuwd!

    BeantwoordenVerwijderen