donderdag 25 februari 2016

Alternatieve-grote/kleine-zussendag...

... is een nieuwe feestdag! Hartstikke leuk, alleen beschikbaar voor zussen ;).
Oké, misschien moet ik dit even uitleggen.
Mijn vriendin Lieke heeft een kleiner zusje, Marije. Ik ben dus bevriend met Lieke en het toeval wil dat Marije bevriend is met mijn kleine zusje Mei-Yù. Lieke en Marije houden regelmatig grote/kleine-zussendag. Dan gaan ze wat leuks doen.
Onze families zijn ook bevriend en we zien elkaar regelmatig. Sterker nog, ik zie Marije drie keer in de week! Eigenlijk zie ik Marije zelfs vaker dan Lieke. Ze zit (en Mei-Yù ook) namelijk bij mij op de rhönradles dinsdag en donderdag. En ik zie haar op woensdagavond als ik Lieke ophaal voor koor.
Ze is bijna een extra klein zusje en Mei-Yù is dat ook voor Lieke.
Dus bedachten we alternatieve-grote/kleine-zussendag! (Wat een lang woord om te spellen, leuk voor galgje.) Een dag waarop de zussen samen wat leuks gaan doen. 
Natuurlijk hebben we ook onze andere zussen uitgenodigd. Lieke heeft nog een zus en ik heb ook nog een zusje, Jung Mi. Helaas konden zij niet komen, maar misschien de volgende keer.
En gisteren was het dan zover: de eerste keer alternatieve-grote/kleine-zussendag! (Het lijkt langer te worden elke keer als ik het moet schrijven.)
En wat gingen we doen? Film kijken!
Met veel moeite hebben we een film gekozen. Dat komt omdat drie kasten vol heb staan met films en boeken. Tja, wat kan zeggen? Ik verzamel verhalen.
We hebben ons op de bank genesteld met een dekentje, popcorn, chocola en chips (ja, heel gezond).

Marije en Mei-Yù in de dekentjes
En heel veel lekkers

De eerste film die we keken was How to lose a guy in ten days (een oudje, maar wel heel leuk). Voor de tweede film kozen we Prince of Persia (mooie man).
Daarmee is de eerste alternatieve-grote/kleine-zussendag (ja, hier moet een afkorting voor komen...) een feit. Wat zullen we de volgende keer gaan doen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten